Aankomst Burbank - Reisverslag uit Burbank, Verenigde Staten van Peter Horinga - WaarBenJij.nu Aankomst Burbank - Reisverslag uit Burbank, Verenigde Staten van Peter Horinga - WaarBenJij.nu

Aankomst Burbank

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Januari 2014 | Verenigde Staten, Burbank

Zo, de meesten van jullie weten dit al lang, maar dit verslagje is bedoeld om te laten weten dat ik deze pagina heb aangemaakt.

Na landing op LAX heb ik een bus genomen naar Union Station, het hoofdstation van een van de grootste steden in Amerika. Een mierennest van activiteit waar je op elk moment van de dag wel een trein of metro kan krijgen. Niet dus. Na acht uur ging de boel over op een nachtdienstregeling en de enige mensen te bekennen waren zwervers en politieagenten om de zwervers in toom te houden. Na lang staan bij de ticketmachine kwam er een vrouw aan die vroeg of ik hulp nodig had. Ze werkte bij de spoorwegen en ik vertelde haar dat ik naar burbank moest.Dat moest ze even checken. "what the heck is he doing here then", zei ze toen ze wegliep om in haar portofoon om informatie te vragen. Na het nagevraagd te hebben zei ze dat ik dan met een bus zou moeten na een stukje metro richting het busstation.

Het metrogedeelte was makkelijk, daarna zag ik dat de bussen ongeveer1x per uur zouden vertrekken. Toen een taxichauffeur mij vroeg of ik met hem meewilde was de beslissing snel gemaakt. Na een twintig minuten over de interstate kwam ik aan op woodbury. Mijn creditcard weigerde, wat me nog18 dollar scheelde want ik had maar 35 op zak terwijl we 55 hadden afgesproken. (inmiddels werkt ie).

Toen ik bij North Hall aankwam zaten er wat mensen in de gezamenlijke woonkamer die me hartelijk verwelkomden. Ik mocht een meal plan uitkiezen en een RA (ik weet nog niet wat dat betekent maar hij assisteert inwoners van de kamers met dingen) wees me mijn kamer. Ik heb eventjes wat berichtjes gestuurd, mijn bed opgemaakt en gaan slapen.

Om vijf uur 's nachts werd ik wakker vanwege de tijdsritmestoornis, maar ik kon weer in slaap komen en heb tot wel zeven uur doorgeslapen. Daarna was ik echt klaarwakker, zelfs na 25 uur reizen.

Het is de volgende dag en ik heb hier nog bijna niemand gezien behalve de schoonmaakster die ongetwijfeld de naam Consuela heeft.
Ik heb wat broodjes gekocht bij de 7/11 en een wandelingetje over de campus gemaakt. Zometeen komt de RA terug die me vast gaat vertellen wat ik hier allemaal kan en moet doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Burbank

Peter

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 4501

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Studeren in Californië

Landen bezocht: