Spring break in California deel 1 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Peter Horinga - WaarBenJij.nu Spring break in California deel 1 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Peter Horinga - WaarBenJij.nu

Spring break in California deel 1

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 April 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Tussen Yosemite en het einde van Spring Break is er veel gebeurt. Ik denk dat ik kan zeggen dat dit de leukste tijd is geweest. Elke week met Jorge naar Gordon Biersch om te genieten van kwaliteits speciaal bier voor $2.50, als groep een aantal keren de stad in om lekker Amerikaans te eten en nog een Field Trip met de legendarische Dr Pack. Hoewel de tweede trip maar twee dagen beslaat krijgen we het voor elkaar om naast de geplande activiteiten in Big Bear ook nog te skien. Best cool als je beseft dat twee uur rijden van Big Bear het bijna Tropische Los Angeles ligt.

Ik zeg geweest omdat na mijn Spring Break de schoolactiviteiten ook aandacht verdienen en ik mijn punten moet halen. Daarnaast probeer ik het financieel rustiger aan te doen om de laatste maand met Geert Pieter door te komen. En dat is na deze Amerikaanse voorjaarsvakantie wel nodig.

Wat gebeurt er tijdens een van de meest beroemde/beruchte week in de V.S.? Ik kan je vertellen wat de meeste studenten van Woodbury deden. Een snelle check van een docent hier in een collegezaal maakte duidelijk dat de meeste mensen lekker thuisbleven om te studeren. Een andere groep studenten ging meteen naar Las Vegas om de vakantie te vieren, maar dat was een veel kleinere groep. Ik had geen huiswerk en de campus was uitgestorven dus ik moest iets anders bedenken. Een van de eerste ideeen was om over de grens naar Mexico te gaan om te genieten van zon, zee, strand en de prijzen van eten, drinken en onderdak. Helaas was er niet genoeg animo onder de mensen die ik kende, dus werd een week Mexico opgesplitst in een aantal losse activiteiten.

Het eerste weekend van mijn Spring Break had een cultureel tintje. Zaterdags werd ik rondgeleid door een van mijn klasgenoten Aram. hij werkt bij het California Science Center dat niet alleen een SR71 Blackbird straaljager heeft, maar ook de spaceshuttle Endeavour. Handig geplaatst naast dit museum is het Natural History Museum, waar we ook enige tijd doorbrengen tussen de dinosaurussen. het CSC presenteert naast deze spaceshuttle ook twee films in IMAX over ruimtereizen en onderzoek in de ruimte. Na het zien van de hele expositie kan ik geen enkele reden bedenken om niet nog een paar miljoen of miljard extra in ruimte-onderzoek te steken. Ik had misschien wat beter moeten opletten bij natuurkunde, maar hoe dan ook is het behoorlijk interessant om hier meer over te leren. Na een lange dag is mijn informatielimiet bereikt en besluiten we onze dag met een wandeling door Downtown LA en avondeten bij een beroemde eettent. Waarom is deze plek beroemd? Omdat ze je eten twee keer in het vet steken, waardoor het extra vet en extra ongezond wordt. Het is het dus waard om even voor in de rij te staan want een restaurant als deze komt in Europa waarschijnlijk niet van de grond. Een unieke ervaring zou je dus kunnen zeggen. Hoe ongezond het ook moge zijn, het vlees smaakt er wel beter van :).

De volgende dag ga ik met Ashley mee naar Universal studios. Als je in LA verblijft moet je dat gezien hebben en aangezien Ashley er gewerkt heeft komen we gratis binnen en hoeven we bijna nergens in de rij te staan. Naast de studios is het vooral een pretpark gebaseerd op de films die hier geproduceerd zijn. Een spookhuis en vele achtbanen hebben onder andere de thema's van the Simpsons, Jurassic Park en Transformers. Ik spotte een toekomstig baantje voor mij als student in de Transformers attractie, waar het personeel in uniform bevelen schreeuwt naar de bezoekers. Hoe ontzettend cool is dat. Compleet met portofoon en codetaal. Als zoiets in Groningen bestond dan had ik er al voor gesolliciteerd.

Na twee dagen rondlopen en indrukken opdoen moet ik even bijkomen en heb ik een dagje vrij bij het zwembad op de campus. Jawel, niemand gebruikt hem behalve ik (koukleumen).
Hoe de rest van de week eruit zag lees je in deel twee van dit verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Peter

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 4461

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Studeren in Californië

Landen bezocht: