Spring break deel 2 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Peter Horinga - WaarBenJij.nu Spring break deel 2 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Peter Horinga - WaarBenJij.nu

Spring break deel 2

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 April 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na een dagje uitgerust te hebben gaan we als Yosemite groep een dagje naar het strand. Jammer genoeg heeft Jorge problemen met zn auto, dus we komen na zonsondergang pas aan. Op Huntington beach is het mogelijk om een vuurtje te stoken in een betonnen kuil, dus we brengen de avond door met een kampvuur, marshmellows en hamburgers. Dit zijn de avonden waarvoor je naar het buitenland gaat.

Later in de week besluit een klein groepje om naar Las Vegas te gaan. Omdat de hotelkamers vrij prijzig zijn kunnen ze nog wel een extra man gebruiken om de kamerprijs te delen. Ik besluit vrijdag op het laatste moment om mee te gaan omdat er een plekje is vrijgekomen in een auto, pak mijn koffer in vijf minuten en stap in een auto die al klaarstaat. De groep is divers. Ik ken maar een persoon in de groep van zeven die dit weekendje weggaat. De rest van de groep word opgemaakt door een Duitser, een Saudi en vier Californische meisjes.

De reis leidt door een woestijn, waar de airco van de '14 Dodge Challenger welkom is. De auto is net zo mooi als de achterbank krap is. Enorm dus. Gelukkig is drie uur niets vergeleken met de reizen naar Zuid-Frankrijk, dus ik heb nog steeds een glimlach op mijn gezicht als uit het niets een aantal lichtjes opduiken in de woestijn. Hoe dichterbij we komen hoe meer kleuren en flitsen ik zie. Deze plek is compleet gestoord en ik hoef niet eens uit de auto te stappen om dat te beseffen. Als we uitstappen lopen we de lobby van het Palms Hotel binnen. De lobby is tevens een casino (uiteraard) En de gokautomaten staan opgesteld in rijen zover het oog kan zien. Dit belooft wat moois te gaan worden.
Nadat we ons opgefrist en omgekleed hebben is het tijd voor de eerste avond stappen. Las Vegas is de plaats waar alle beroemde DJ's draaien. We kunnen op vrijdag kiezen uit Afrojack, en DJ Snake. Uiteraard stem ik voor de Nederlandse Afrojack, maar de meisjes kunnen gratis entree krijgen bij het andere feestje dus daar gaan we heen. Een goede keuze als je bedenkt dat entreekaartjes snel 50-60 dollar kosten. Na een geslaagd feestje gaan we per taxi terug naar het hotel. Zaterdag gaan we naar een Pool Party overdag en zien we Avicci 's avonds. De feestjes zijn mooi en de rijen voor de ingang zijn enorm. Iedereen wil Avicci zien en zeker als hij in Vegas is. De foto's laten zien hoe de sfeer was tijdens de feestjes.

Het is fantastisch om rond te lopen in Vegas en te kijken naar alle mensen die er rond lopen. De typetjes varieren van jonge ondernemers die geld over hebben tot gepensioneerden die hun geld op deze manier uitgeven. Ik denk dat iedereen hier gewoon een keer heen moet gaan om te zien wat voor stad dit is. Mijn ervaring met Vegas is dat het een prachtige stad is om te zien. De mensen die er rondlopen zijn alleen niet heel sympathiek. Alles in deze stad draait om snel geld. Als je wilt laten zien dat je rijk bent dan koop je een tafel in een club met champagneservice. Als je niet heel snel een meisje een drankje aanbied na het aanknopen van een gesprek, dan duurt het gesprek dat je voert niet gek lang. Maar de werkelijkheid is dat niemand geld genoeg heeft om deze leefstijl lang vol te houden.

Wat ik zag in Las Vegas (of ik denk dat ik dat zag, vraag me later waarom) is dat iedereen probeert de schijn op te houden, wat resulteert in een krampachtige poging om een zo leuk mogelijke avond te hebben door er duizend dollar tegenaan te gooien en champagne te drinken. Ga je echter met een groepje vrienden en doe je rustig aan, dan is Vegas een droomstad met fantastische mogelijkheden.

• 15 April 2014 - 13:35

Renske:

Een diepzinnig verslag, over een oppervlakkige stad... Maar hoe dan ook leuk om geweest te zijn! En nu een paar weken op water en brood? ;)