Santa Monica Pier - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Peter Horinga - WaarBenJij.nu Santa Monica Pier - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Peter Horinga - WaarBenJij.nu

Santa Monica Pier

Door: mij

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Februari 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Aangezien ik de hele week 'vast' zit op de campus probeer ik elk weekend een uitstapje te maken waar mogelijk. Ik heb dan uiteraard wel vrienden nodig met een auto, anders kom je hier niet ver. Gelukkig heeft iedereen hier een auto, dus hoef ik alleen vrienden te maken.

Zaterdagavond is het zover, ik ga naar het strand met Ashley, Joanna en Martha. De laatste plaatst haar studie in modeontwerp hoog op haar lijstje, maar ik kon haar overtuigen om de bezem neer te leggen en zich te focussen op belangrijkere zaken.

Op de pier aangekomen begrijp ik waarom we niet overdag zijn gegaan, maar na zonsondergang. De pier licht op in een waas van gekleurde lichtjes en vlak naast de pier vind een circusvoorstelling plaats. Het is toch nog redelijk rustig wat ons de gelegenheid geeft om zonder rijen alle attracties uit te proberen. Een stappenplan voor de Santa Monica kermis ziet de avond er als volgt uit:

Stap 1: Koop zodra je aankomt bij de eerste kraam iets om te dragen. Dit kan een muts zijn, een sjaal of in mijn geval een pet. Dit helpt de rest van de avond om je onopvallend tussen de andere kermisgangers te begeven

Stap 2: Verhoog je adrenalinegehalte door een ritje in de achtbaan of het vikingschip. Voor een schappelijk prijsje doe je ze allebei voor maximaal resultaat. Let wel, De zojuist gekochte attributen moeten zich onder je zitvlak bevinden anders waaien ze af en belanden ze onder de achtbaan in een kinderattractie waar je de mevrouw die daar werkt moet vragen om je verloren item terug te geven. Hoewel ze hier open voor staat is het een tijdsverlies voor beide partijen. Gewoon op je pet gaan zitten de volgende keer dus.

Stap 3: Zet de zojuist opgedane energie om in knuffels. Gooi, rol, schuif en sla bij de overige attracties op je doelwit om knuffels te winnen.

Stap 4: Tel je zegeningen. Voor slechts enkele tientallen dollars heb je naast een enorm leuke tijd met nieuwe vrienden ook nog eens zoveel knuffels dat je ze niet eens allemaal van een gordel kunt voorzien tijdens de terugreis.

Stap 5: Kom tijdens je verblijf in Los Angeles vooral nog eens terug.
Dat is wat ik van plan ben in elk geval.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Peter

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 4487

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Studeren in Californië

Landen bezocht: