Olvera Street - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Peter Horinga - WaarBenJij.nu Olvera Street - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Peter Horinga - WaarBenJij.nu

Olvera Street

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Februari 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Een vrijdagmiddag field-trip naar het historisch hart van Los Angeles.

Ik heb dit vak met een hele goede reden gekozen. Vrijdagmiddag ga ik al carpoolend met twee klasgenoten naar Downtown Los Angeles. In plaats van lessen over de geschiedenis van LA gaan we ernaartoe en zien we waar het allemaal begon.

Eenmaal aangekomen bezoeken we als klas Olvera street.
44 dappere reizigers vestigden hier hun eerste huisjes en gaven deze stad haar naam. Wat er nog over is van de oudste straat van LA is een Adobe, middenin de straat is dit huisje bewaart en fungeert nu als museum.

Na het op en neer lopen door deze straat met de nodige museums en informatie is het tijd voor nog een museum, maar dan één waar je dingen mag aanraken.
Dit druist in tegen elke cel in mijn lijf, mij is altijd geleerd om overal van af te blijven. Maar nee hoor, telefoons met draaischijven authenthiek meubilair, gereedschap uit 1850, het kan allemaal. Dit zouden meer musea moeten doen :)

Na een enorme lading informatie is het tijd om wat te gaan eten. Mexicaans natuurlijk, want in die stemming zijn we nu eenmaal.

• 10 Februari 2014 - 09:24

Renske:

Goed opgevoed broertje ;) Ga je de foto's van het shoppen ook nog plaatsen? :D

• 10 Februari 2014 - 14:41

Mama:

haha, bedoel je dat wij je geleerd hebben om overal af te blijven of de musea zelf??:)

• 12 Februari 2014 - 21:26

Opa En Oma Compagnie:

hallo Peter,

We hebben het goed begrepen, je vermaakt je opperbest. Met Renske blijven we even wachtenop
    de foto,s van het Hollywood-gebeuren. De foto,s van de Olvera Street hebben we goed kunnen zien,
    vooral die van het mexicaanse eten. Opa was er graag bij geweest. Veel en Vlees. Succes met je
    studie en bijbehorende uitjes en graag tot het volgende verslag.

gr. oma en opa

• 12 Februari 2014 - 22:12

Sarien:

Hoi Peter, even een vraagje: waarom heet deze pagina 'studeren in Californie'? ;-) veel plezier daar.